راهنما و مقررات خرید از فروشگاه پی کی

آیا خرید اینترنتی مزیتی بر خرید حضوری دارد؟

بله در خرید اینترنتی شما از لحظه دریافت کالا، هفت روز مهلت تست خواهید داشت تا در صورتیکه کالای شما اشکالی داشته باشد بتوانید آن را مرجوع نمایید اما معمولا در خریدهای حضوری این امکان وجود ندارد و اگر متوجه اشکالی در کالا پس از خروج از فروشگاه شوید در بهترین حالت تنها میتوانید به شرکت گارانتی کننده مراجعه نمایید و اگر کالای خریداری شده فاقد گارانتی باشد فروشندگان معمولا تعهدی برای پذیرش مرجوع کردن کالا شما نمی دهند.

آیا قبل از ثبت سفارش میتوانم مشاوره فنی بگیرم؟

بله شما می توانید در ساعات اداری با شماره تماس ما که در بخش تماس با ما ثبت شده است تماس گرفته و مشاوره فنی دریافت کنید.

چگونه اطمینان داشته باشم که سفارش من کاملا سالم بدست من میرسد؟
  •  همه سفارشات ارسالی قبل از ارسال بطور کامل توسط ما کنترل می شوند که بسته بندی و ظاهر آنها کاملا سالم باشد و اگر احیانا مشکل کوچکی نیز در بسته بندی آن وجود داشته باشد حتما قبل از ارسال با شما هماهنگ میکنند.
  • ارسال همه سفارشات ما به همه شهرهای کشور با پست پیشتاز تیپاکس یا ماهکس همراه با بیمه حمل انجام میشود تا مسئولیت آن برعهده شرکت پست باشد و در هنگام دریافت کالا میتوانید آنرا کنترل نمایید تا اگر مشکل یا نقصی در بسته بندی و محتوای آن پیش آمده باشد از پذیرش آن در نزد مامور پست خودداری کنید و در حضور مامور پست صورت جلسه ای از اشکالات تنظیم نمایید و فورا فروشگاه پی کی را جهت پیگیری در جریان قرار دهید تا از بیمه حمل استفاده شود.
به چه روشهایی میتوانم وجه سفارش خود را پرداخت کنم؟

شما به روش پرداخت آنلاین یا واریز به حساب میتوانید وجه سفارش خود را پرداخت کنید. در صفحه سفارش خود این امکان را دارید که روش پرداخت خود را انتخاب کنید که با انتخاب درگاه پرداخت آنلاین با هر یک از کارتهای عضو شتاب که داشته باشید میتوانید وجه سفارش را پرداخت کنید و در صورتیکه گزینه واریز به حساب را انتخاب کنید شماره کارت و شماره حساب برای شما نمایش داده خواهد شد که میتوانید وجه آنرا پرداخت و مشخصات پرداخت را در صفحه سفارش خود ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتیکه گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید سفارش شما پس از پرداخت سریعا پردازش خواهد شد اما در صورتیکه با روش پرداخت واریز به حساب وجه سفارش خود را پرداخت کنید سفارش شما در وضعیت منتظر تایید پرداخت قرار میگیرد تا در ساعات کاری مشخصات واریزی شما با بانک کنترل شود و بعد از آن سفارش شما پردازش و ارسال خواهد شد.

 

آیا بصورت تلفنی هم امکان خرید از سایت پی کی را دارم؟

بله شما میتوانید با شماره هایی که در صفحه تماس با ما ثبت شده است تماس بگیرید و نام دقیق و شماره آی دی کالای مورد نظر خود را که در سایت آماده فروش است به اپراتور اعلام کنید تا سفارشی بصورت تلفنی برای شما ثبت شود.

  • بدیهی است پس از ثبت سفارش و هماهنگی با اپراتور مدت محدودی مهلت پرداخت دارید و در صورت عدم پرداخت سفارش شما لغو خواهد شد و در سفارش تلفنی روش پرداخت تنها بصورت واریز به حساب خواهد بود و امکان پرداخت با درگاه آنلاین وجود ندارد.
  • اما پیشنهاد میکنیم برای آنکه دقیقا در جریان وضعیت ارسال سفارش خود قرار گیرید با ثبت نام در سایت، سفارش خود را بصورت اینترنتی ثبت نمایید.

 

بسته پستی در وضعیتی نامناسب بدست من رسیده است چکاری باید انجام دهم؟

توجه داشته باشید که همه مرسولات پستی از فروشگاه پی کی که ارزش ریالی بالایی داشته باشند بیمه حمل به ارزش آن مرسوله میشوند در صورتیکه بسته پستی شما در وضعیتی نامناسب قرار دارد یا نقصانی در سفارش شما وجود دارد باید در حضور مامور پست وضعیت آنرا صورت جلسه کنید و از پذیرش آن خود داری کنید و در اولین زمان ممکن به ما اطلاع دهید تا پیگیریهای لازم را انجام دهیم.

آیا میتوانم سفارش خود را لغو نمایم؟

بله در صورتیکه هنوز وجه سفارش خود را پرداخت نکرده اید یا چنانچه سفارش شما ارسال نشده باشد با مراجعه به صفحه سفارش و انتخاب گزینه لغو سفارش میتوانید سفارش خود را لغو نمایید. در صورتیکه وجه کالا را پرداخت کرده باشید وضعیت سفارش در وضعیت در انتظار تسویه حساب قرار خواهد گرفت که در اینصورت وجه سفارش شما ظرف یک روز کاری به حساب شما واریز خواهد شد.

  • در زمانی که سفارش شما ارسال شده باشد برای لغو سفارش خود میتوانید در صفحه سفارش خود در بخش مرکز پشتیبانی پیام خود را ارسال نمایید و در هنگام دریافت مرسوله آنرا باز نکنید و بعد از اطمینان از سلامت بسته بندی بلافاصله آنرا برای ما ارسال نمایید و توجه داشته باشید که در صورت تاخیر در ارسال، فروشگاه پی کی از پذیرش آن معذور خواهد بود.  پس از رسیدن مرسوله به فروشگاه پی کی و بررسی آن ظرف یک روز کاری وجه شما به حساب شما واریز خواهد شد و ضمن آنکه در چنین حالتی هزینه برگشت کالا برعهده خریدار است.
  • برای برگشت وجه باید شماره حساب خود را در قسمت اطلاعات حساب در صفحه پروفایل کاربری خود ثبت نمایید و توجه داشته باشید که برگشت وجه تنها به همان حسابی که از آن حساب وجه سفارش را پرداخت کرده اید امکان پذیر است.

 

رویه مرجوع کردن یک سفارش به چه صورتی است؟

  • هنگامی که سفارشی بدست شما میرسد باید در هنگام دریافت، دقیقا بسته بندی آنرا قبل از باز کردن از نظرظاهری و مشخصات اولیه بررسی کنید، تا در صورتیکه کالای دریافتی شما اشکالی از نظرظاهری دارد، یا مغایرتی در مشخصات با اطلاعات ثبت شده در سایت دارد بدون باز کردن پلمپ بسته بندی اصلی کالا در پنل کاربری خود در بخش مرکز پشتیبانی پیام خود را ثبت و اشکال آنرا دقیقا با شرح وتصویری از آن ارسال کنید تا توسط همکاران ما در بخش پشتیبانی بررسی شود و پس ازهماهنگی با همکاران ما میتوانید آنرا مرجوع نمایید.
  • شما از زمان تحویل کالااز مامور پست هفت روز مهلت تست دارید تا در صورتیکه کالا از نظر فنی مشکلی داشته باشد آنرا مرجوع نمایید، برای اینکار به محض مشاهده اشکال فنی در بخش مرکزپشتیبانی در صفحه سفارش خود و در صورت امکان با ارسال تصویر پیام خود را ثبت نمایید تا همکاران ما پس از بررسی پاسخگوی شما باشند.
  • پس از هماهنگی با کارشناسان پی کی میبایست کالای خود را ظرف یک روز کاری برای فروشگاه پی کی ارسال نمایید و کد رهگیری پستی آنرا در صفحه سفارش خود در بخش مرکز پشتیبانی ثبت نمایید و بایستی کالا راهمراه با لوازم همراه آن به دقت در بسته اصلی خود قرارداده و کالا را در دفتر پستی بیمه حمل کرده و ارسال نمایید، لازم به ذکر است که در صورتیکه اشکالی در حمل بدلیل بسته بندی نامناسب پیش بیاید مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود ضمن آنکه در صورت تاخیر درارسال فروشگاه پی کی از پذیرش کالا معذور خواهد بود.
  • کالایی که دارای مشکل فنی باشد پس از برگشت به فروشگاه پی کی مورد بررسی قرار میگیرد تا پس تایید اشکال فنی توسط کارشناسان فروشگاه پی کی وجه شما ظرف یک روز کاری به حساب شما برگشت داده شود.
  •  
  • در صورتیکه بعد از بازکردن بسته بندی  کالا متوجه اشکال ظاهری شدید باید فورا و در ۲۴ساعت اولیه از زمان تحویل سفارش آنرا در مرکز پشتیبانی در صفحه سفارش خود همراه با تصویر آن اشکال پیام خود را ثبت نمایید تا اشکال آن توسط همکاران ما بررسی شود در غیر اینصورت فروشگاه پی کی تعهدی برای مرجوعی کالا نخواهد داشت.
  • در صورتیکه کالای شمادچار اشکال فنی باشد و توسط افرادی غیر از کارشناسان فروشگاه پی کی باز یا بررسی شود فروشگاه پی کی از پذیرش آن معذور است و مسئولیتی در برابر آن نخواهد داشت.
  • در صورتیکه از خرید خودمنصرف شده اید و بسته بندی اصلی کالا باز نشده و پلمپ باشد تنها تا یک روز پس ازتحویل سفارش میتوانید درخواست خود را در بخش مرکز پشتیبانی در صفحه سفارش خود ثبت نمایید تا پس از تایید کارشناسان فروشگاه پی کی آنرا برگشت دهید، همچنین توجه داشته باشید توجه داشته باشید که در این حالت هزینه برگشت کالا برعهده شما میباشد.

توجه داشته باشید که در صورتیکه روی جعبه اصلی کالا هر نوع برچسب اضافی زده شود یا توضیحاتی نوشته شود یا جعبه اصلی کالا یا هر یک از اجزای آن پاره یا مخدوش شده باشد فروشگاه پی کی از پذیرش آن معذور خواهد بود.

  • در صورتیکه بدلیل هرگونه کار نرم افزاری غیر معمول نقص فنی برای کالا شما پیش بیاید فروشگاه پی کی از مرجوع کردن کالا معذور خواهد بود.